Sałatka jarzynowa- tradycyjny polski przysmak.

Tradycyjne potrawy, które pojawiają się na stole zawsze, kiedy przyjeżdżają goście to między innymi rosół, pierogi, bigos czy sałatka jarzynowa. Dania te mogą poszczycić się dużą popularnością a poza tym są bardzo łatwe do wykonania. Nie potrzeba być kuchennym mistrzem, aby dodać kilka składników, przyprawy i ostatecznie wszystko wymieszać.

Warzywa i owoce powinny być podstawą naszej diety.

Jednak niektórzy zupełnie ich nie lubią a szczególnie surowych, więc trzeba nauczyć się przygotowywać tak dania, aby przyprawy nieco zmieniały smak i wtedy da się przemycić rośliny na talerzu. W daniu takim jak sałatka jarzynowa najpierw składniki się gotuje, potem chłodzi, kroi, dodaje się przyprawy i na końcu majonez. To właśnie ten ostatni składnik najbardziej wszystkim smakuje, jednak nie można przesadzać z jego ilością, aby potrawa nie była zbyt tłusta.

Każda gospodyni inaczej przyrządza sałatkę jarzynową.

Niektóre składniki dodawane przez panie domu mogą dziwić, ponieważ część osób nigdy nie spotkała się z tym, aby jednym z elementów sałatki była pokrojona w kosteczki czerwona cebula. Inni zaś dają ogórki konserwowe zamiast kiszonych. Zdarza się, że w części domów zaprawia się sałatkę wyłącznie majonezem a gdzie indziej dodawana jest także musztarda sarepska. Jak widać nie ma jednego przepisu, z którego korzystałyby wszystkie gospodynie w całej Polsce. Ma to swój urok, ponieważ jeden smak może się w końcu znudzić a ciągłe urozmaicanie potraw ma to do siebie, że za każdym razem mają inny charakter. Dlatego jeśli ktoś chce poznać sekret udanej sałatki jarzynowej to powinien spróbować oprzeć się na tradycyjnym przepisie, ale jednocześnie dodać coś od siebie. Lubisz papryczki jalapeno? Spróbuj dorzucić je do dania, aby było ono bardziej ostre.

Jarzyny to bogate źródło witamin i składników odżywczych.

Warto jeść je w postaci sałatek, przecierów, jako dodatek do dań głównych (surówki) czy w różnego rodzaju zupach. Na pewno Twój organizm odwdzięczy Cię się za zdrową dietę większą wydajnością fizyczną, ale również umysłową. Większość warzyw praktycznie nie zawiera kalorii lub ma ich bardzo mało, więc świetnie nadają się jako podstawa jadłospisów podczas redukcji wagi. Jednakże nie można zapominać, że niektóre witaminy rozpuszczają się w tłuszczach, dlatego warto dodać oliwę z oliwek, albo jak w przypadku sałatki jarzynowej majonez. Niewielkie ilości tych składników na pewno nie zaszkodzą a wręcz przeciwnie wpłyną pozytywnie na przyswajanie przez organizm substancji odżywczych.