Modny maluch – miniprzewodnik po dziecięcych markach

Niezależnie od tego czy sami gonimy za modą i popularnymi trendami, czy też wybieramy dla siebie bardziej klasyczne ubrania, kompletowanie dziecięcej garderoby rządzi się trochę innymi prawami. Minęły już czasy kiedy dziecko w przedszkolu biegało całymi dniami w powypychanych pieluchą, grubych i mało estetycznych rajtuzach. Z drugiej strony, wygoda naszych pociech powinna być priorytetem. Na szczęście rynek odzieżowy jest tak duży, że ze spokojem znaleźć możemy zarówno ubranka wygodne, jak i modne. Wiadomo jednak, że dzieci znacznie szybciej je zużywają, niszczą, a przede wszystkim, regularnie z nich wyrastają. Garderoba dziecięca musi więc być regularnie uzupełniana. Przyjrzyjmy się zatem dziecięcym markom dostępnym na naszym rynku.

Marki dziecięce, które znajdziemy w markecie

W wielu marketach spożywczych możemy znaleźć również ubrania, w tym ubranka dziecięce. Produkty te zazwyczaj mają bardzo przystępną cenę. W większości jednak pojawiają się tam okresowo. Nie zawsze też istnieje możliwość ich przymiarki. Do takich marek zaliczamy m.in.:

Lupilu (Lidl) – marka oferująca przede wszystkim praktyczne i wygodne ubranka dla najmłodszych. Dobrą opinią cieszą się m.in. różnego rodzaju dziecięce body tej firmy. W swojej ofercie Lupilu ma również pieluchy, zabawki i inne dziecięce akcesoria.

TEX (Carrefour) – francuska marka odzieżowa. Ubranka tej firmy charakteryzuje dość niska cena, ale też średnia jakość. Warto również zwrócić uwagę na często zaniżoną rozmiarówkę.

F&F ( do niedawna w Tesco, aktualnie głównie on-line) – brytyjska marka odzieżowa. W swojej ofercie dla najmłodszych ma zarówno ubrania jak i obuwie, plecaki i inne akcesoria. Popularna i doceniana za przystępne ceny.

Sieciówki z odzieżą dla dorosłych, w których znajduje się dział dziecięcy

Kupowanie odzieży w sieciówkach ma swoje wady i zalety. Są to sklepy najłatwiej dostępne, każdą bowiem z opisanych poniżej marek znajdziemy w większości galerii handlowych. Ceny w takich sieciówkach z założenia są niższe niż w innych sklepach i butikach z odzieżą. Poza tym czeka w nich na nas szereg promocji i wyprzedaży, podczas których ceny potrafią spaść do naprawdę symbolicznych kwot. Możemy więc ubrać dziecko w nowości z aktualnej kolekcji lub polować na niższe ceny poszczególnych artykułów. Do wad sieciówek należy gorsza jakość produktu (efekt szycia masowego), choć nie musi to być regułą. Robiąc zakupy w sieciówkach trzeba liczyć się jednak z dużą ilością klientów, kolejkami do przymierzalni oraz przebranym asortymentem. Większość z nich prowadzi jednak również sprzedaż online. Jednymi z najczęściej wybieranych przez nas marek tego typu są:

H&M – bardzo popularna szwedzka firma obecna na naszym rynku od 2003r. Ubranka dziecięce w bardzo przystępnej cenie, częste rabaty i promocje typu „3 w cenie 2”. W ofercie również buty oraz ciekawe dodatki i akcesoria.

Reserved Kids – polska sieć odzieżowa oferująca ubranka dla dzieci od 0 – 14 roku życia. Całkiem przystępne ceny w stosunku do dobrej jakości ubrań i ciekawego wzornicwa.

C&A – sieć należąca do szwajcarskiego holdingu. W temacie dziecięcej odzieży marka oferuje ciekawe fasony, wyraziste barwy, bajkowe printy czy komiksowych bohaterów. Warto przyjrzeć się również ich propozycji ekonomicznych wielopaków.

Zara Kids – hiszpańska marka oferująca ubranka dziecięce w rożnych rozmiarach, nastawiona na kształtowanie konkretnego gustu swoich odbiorców. Ubrania droższe niż w pozostałych sieciówkach, warto jednak polować na wyprzedaże, podczas których można zdobyć bardzo stylowe elementy dziecięcej garderoby

Kappahl – kolejna szwedzka sieciówka. Szczególnie warto zainteresować się kolekcją Newbie. Skandynawska estetyka, piękne wzory, klasyczne formy w rozmiarach 44-128 to zalety marki, które przekonały wielu klientów.

Sklepy wyłącznie z artykułami dziecięcymi

Do tej grupy należą sklepy, w których ubrania to jedynie część asortymentu. Wszystkie produkty jednak przeznaczone są dla dzieci. Oprócz odzieży oferują więc one zarówno zabawki, gry, przybory szkolne, jak też sprzęt sportowy, foteliki, wózki i inne akcesoria. Najpopularniejszymi markami w tej grupie są:

Smyk – polska sieć sklepów z artykułami dla dzieci od 0 – 14 roku życia oraz dla kobiet w ciąży. Warto zwrócić uwagę na wyprzedaże -nawet do 50 % początkowej ceny.

5.10.15 – polska marka tworząca kolekcje odzieży i obuwia dla dzieci. Dość klasyczne kroje na każdą kieszeń. Warto zainteresowań się marką zwłaszcza w Black Friday i Cyber Monday oraz inne okazjonalne dni i związane z tym oferty.

Mayoral – hiszpańska firma, lider w sprzedaży ubranek dla dzieci na półwyspie iberyjskim. Posiada wysokiej jakości kolekcje dla dzieci od 0-16 roku życia. W ich skład wchodzą przede wszystkim piękne ubranka, akcesoria i dodatki idealne do stworzenia oryginalnych stylizacji. Marka posiada też w ofercie obuwie dziecięce, ze specjalną linią bucików dla niemowląt (podeszwa, która dopasowuje się do naturalnego ruchu stopy)

Coccodrillo – polska marka oferująca odzież, obuwie i akcesoria dla dzieci do 14 roku życia. Szeroki asortyment obejmuje zarówno ubranka sportowe, eleganckie i codzienne. Wyróżnia się szeroką gamą chłopięcych koszul. W ofercie również artykuły zaprzyjaźnionych firm Broel i Lemon.

Małe polskie firmy – marki dla osób które interesują się slow fashion i etyczną modą

Jeśli chcemy mieć pewność gdzie i jak powstała kupiona przez nas odzież dla dziecka, warto zainteresować się małymi polskimi markami. Ubranka od polskich projektantów cieszą się coraz większym powodzeniem. Ich produkty wybierane są często ze względu na bardzo dobrą jakość materiałów, niebanalny wygląd ubrań oraz dbałość o najmniejszy detal. Ceny są dość wysokie, mamy jednak świadomość że wspieramy rodzimy biznes. Zazwyczaj produkty są dostępne wyłącznie online lub w siedzibie firmy. W tej grupie polecenia warte są m.in. takie marki jak:

My Basic – ubrania tej marki cieszą się uznaniem przede wszystkim za niezwykle trwałe kolory i ich szeroką gamę. Dominują kroje uniwersalne, idealne do stworzenia tzw. garderoby kapsułowej, czyli takiej gdzie wszystko do wszystkiego pasuje. Świetny pomysł na dwustronne sukienki i spódniczki. Rozmiarówka 62-164.

Booso – nowoczesny charakter firmy podkreślają proste, ale oryginalne formy w jednolitych kolorach. Dostępność konkretnych rozmiarów może stanowić problem, niemniej na pewno warto śledzić aktualną ofertę tej marki.

Kids on the moon – klienta przyciągają piękne wzory, charakterystyczne spódniczki tiulowe, atrakcyjne ceny w outlecie, intrygująca dedykacja „dla dzieci oderwanych od ziemi” oraz niezwykłe zdjęcia.

Pan Pantaloni – rodzinna firma specjalizująca się w ubrankach w stylu vintage. Krótkie serie bardzo dobrze wykonanych ubranek mają coraz liczniejsze grono wielbicieli.

Roe & Joe – ubranka tworzone w nurcie mody zrównoważonej. Tkaniny i dzianiny pochodzą z plantacji ekologicznych znajdujących się na terenie EU. Niektóre kolekcje tej marki w 30% powstają z recyklingu nici.

Angels of rock – ubranka dla dziewczynek oraz ich mam. Z nutką boho, rocka ale też klasycznymi formami, które się nigdy nie nudzą.

Bardzo ekskluzywne marki dziecięce

W tej grupie wymieńmy tylko marki, które charakteryzuje przede wszystkim rozpoznawalne na całym świecie logo firmy lub głównego projektanta. Ceny za produkty tych firm są bardzo wysokie. Dostępność raczej jedynie online. Unikalny design oraz jakość produktów to zdecydowanie zalety tych marek, niemniej nie są to ubrania dla przeciętnego „zjadacza chleba”. Do tego typu marek zaliczyć możemy m.in.:

Stone Islands Kids, Balenciaga Kids, Stella McCartney Kids, Fendi Kids, Kenzo Kids, Gucci Kids

W powyższym miniprzewodniku z pewnością brakuje jeszcze wielu marek dziecięcych ubranek dostępnych na polskim rynku. W poszukiwaniu informacji i inspiracji warto więc śledzić różnego rodzaju blogi modowe. Oprócz szeregu wiadomości o dostępnych markach, znajdziemy tam też przydatne opinie i komentarze, wystawiane przez mniej lub bardziej zadowolonych klientów.