Bieganie z wózkiem – idealny sposób na powrót do figury sprzed ciąży.

Bieganie z wózkiem

Przedstawicielki płci pięknej zwykle po ciąży mają sporo kompleksów, ponieważ stan błogosławiony najczęściej wiąże się z przybraniem kilku dodatkowych kilogramów. W związku z tym panie zwykle zaraz po urodzeniu potomka robią wszystko, aby wrócić do figury sprzed ciąży. Jednak warto to robić z głową, aby nie zaszkodzić ani sobie, ani dziecku.

Sposoby na schudnięcie po ciąży.

Niestety to z czym najbardziej zmagają się młode mamy to chroniczny brak czasu. Zajmowanie się maluchem w nocy oraz w dzień jest naprawdę wyczerpujące i większość kobiet nie ma siły wieczorem, albo rano na trening na siłowni, albo w domowym zaciszu. Ojcowie zwykle pracują, aby utrzymać rodzinę, więc nie są za bardzo w stanie odciążyć partnerki w ciągu dnia. Jeśli mama nie ma w okolicy rodziców, którzy mogliby jej pomóc to szansę na znalezienie chwili dla siebie są naprawdę niewielkie. Jednak nawet w takim przypadku można próbować zwiększyć swoją aktywność fizyczną i połączyć przyjemne z pożytecznym. Kiedy noworodek może już wychodzić na dwór to większość mam stara się spacerować z dzieckiem co najmniej raz dziennie. Jednak sam spacer w wolnym tempie nie będzie powodował przyspieszenia metabolizmu. Co innego na przykład bieganie z wózkiem. To naprawdę skuteczny sposób na szybkie pozbycie się kalorii a przy okazji można to robić opiekując się dzieckiem i nie trzeba specjalnie zmieniać planu dnia.

Jak uprawiać sport z niemowlakiem?

Żeby aktywność fizyczna dawała pożądane efekty a jednocześnie była bezpieczna dla zdrowia młodej mamy trzeba wyposażyć się w odpowiedni sprzęt. W przypadku biegania podstawą są dobrej jakości buty z odpowiednią podeszwą oraz wózek, który będzie specjalnie przeznaczony do uprawiania sportu. Zwykły czterokołowiec na plastikowych kołach zupełnie nie nadaje się do biegania. Należy kupić trójkołowy pojazd z oponami, które będą amortyzować wstrząsy, aby dziecko smacznie spało podczas szybkiej jazdy i nie doznało żadnych uszkodzeń. Szkielet noworodka cały czas się rozwija i jest dość wrażliwy, dlatego mocne drgania mogą mieć negatywny wpływ na jego rozwój o czym trzeba pamiętać. Oczywiście ważne są też ubrania młodej mamy, muszą być przewiewne, aby podczas uprawiania sportu ciało kobiety mogło korzystać z naturalnej termoregulacji.

Jak zmobilizować się do działania?

Dla niektórych pań nawet taki wysiłek połączony z wyjściem z dzieckiem na dwór jest trudny do zrealizowania, bo między innymi czują się zmęczone po nieprzespanej nocy. Często bywa i tak, że świeżo upieczona mama kupuje odpowiedni wózek, buty i trenuje przez tydzień a potem rezygnuje, bo traci motywacje. Wtedy warto poszukać innych kobiet z małymi dziećmi i na przykład stworzyć osiedlowy zespół biegających z wózkami mam. Grupa w mediach społecznościowych czy wspólna konwersacja na telefonie pozwoli wszystkim zainteresowanym umawiać się na treningi w dogodnych porach. Jedna kobieta będzie mobilizować drugą i dzięki takiemu łańcuszkowi łatwiej utrzymać swoje postanowienia i rozpocząć drogę do schudnięcia.

Przed rozpoczęciem treningów musisz skonsultować się z lekarzem.

Oczywiście ciąża to nie choroba, ale nie można też bagatelizować zmian jakie zachodzą w tym czasie w organizmie. Burza hormonów, nadprogramowe kilogramy to wszystko nie pozostaje obojętne dla ciała kobiety. Okres połogu to czas, kiedy powoli wszystko zaczyna wracać do normy, ale mimo wszystko warto skonsultować się z lekarzem czy daje nam zielone światło do intensywnej aktywności fizycznej. Być może specjalista zaleci badania krwi, albo echo serca. Lepiej zapobiegać niż leczyć. Oprócz tego kobiety, które nie rodziły siłami natury tylko poprzez cesarskie cięcie muszą poczekać, aż rana po operacji się zagoi. Inaczej można nabawić się na przykład rozejścia mięśnia prostego brzucha. W związku z tym panie po cc koniecznie przed treningami muszą pójść do specjalisty i zapytać go o to czy nastał już odpowiedni czas na aktywność fizyczną.

Połączenie biegania z wyjściem z dzieckiem na dwór to spora oszczędność czasu.

Oprócz tego satysfakcja mamy z uprawiania sportu jest gwarantowana. Po wysiłku w naszym organizmie wydzielają się endorfiny, czyli tak zwane hormony szczęścia. To oznacza, że pomimo zmęczenia fizycznego młoda mama powinna czuć się zadowolona z wykonanego treningu i mieć lepsze samopoczucie przez cały dzień. Po po porodzie warto zadbać nie tylko o wygląd ciała, ale również o zdrowie psychiczne. Ciągłe uczucie zmęczenia i wyczerpania, nerwowość a nawet agresja mogą świadczyć o zaburzeniach hormonalnych lub innych chorobach jak np. depresja poporodowa, dlatego warto udać się do specjalisty i skonsultować z nim swoje objawy.